Personal branding – czyli jak świadomie budować swój wizerunek i uniknąć pułapek psychologicznych?

Czy tego chcemy czy nie, nieustannie kreujemy swój wizerunek w otoczeniu. Jesteśmy oceniani przez innych od pierwszego wejrzenia. Ludzie budują swoją opinię o nas zarówno na podstawie bezpośrednich kontaktów, jak i poprzez to, co słyszą od innych.

Początkowo o Personal Branding, czyli świadome zarządzanie własnym wizerunkiem, dbali głównie politycy i celebryci, gdyż bez odpowiedniego „publicity” nie istnieją oni w świadomości społecznej. W następnej kolejności działania w ramach Personal Brandingu zaczęli prowadzić także specjaliści, którym pozytywny wizerunek i dobra opinia są niezbędne do pozyskiwania klientów (np. trenerzy, PRowcy, prawnicy, architekci). Obecnie coraz więcej osób z różnych branż podejmuje działania mające pokazać ich jako profesjonalistów i/lub atrakcyjnych pracowników. Niezależnie, czy prowadzimy własną działalność czy jesteśmy „pracownikiem etatowym” niezbędne stało się umiejętne zarządzanie wizerunkiem oraz umiejętne budowanie relacji.

Omawiane zagadnienia:

  • Co wpływa na nasz wizerunek osobisty i zawodowy?
  • Gry na „niski i wysoki status” oraz ich wpływ na wizerunek
  • Personal Branding – czyli świadome i spójne budowanie swojego wizerunku
  • Psychologiczne aspekty w budowaniu wizerunku (np. konsekwencje efektu halo, pułapki psychologiczne, zniekształcenia poznawcze)
  • Rola umiejętności psychospołecznych w budowie wizerunku
  • Poczucie własnej wartości a wizerunek
  • Asertywne przyjmowanie komplementów
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna (mowa ciała)
  • Na czym polega proaktywne słuchanie i dlaczego jest ono kluczowe w komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi?
  • Rola inteligencji emocjonalnej w budowaniu naszego wizerunku i relacji
  • Jak prawidłowo odczytywać sygnały/komunikaty od innych?
  • Autodiagnoza – jak jestem odbierany/a przez innych

Korzyści dla Uczestnika:

  • Dowiedzenie się, co wpływa na nasz wizerunek i jak go świadomie budować
  • Uniknięcie pułapek psychologicznych przy budowaniu swojego wizerunku
  • Polepszenie komunikacji z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami
  • Analiza swoich mocnych i słabych stron w obszarze komunikacji i budowania wizerunku